dissabte, 31 d’agost del 2019

RESUM DEL VIATGE

INFORMACIÓ SOBRE ELS VOLS

Aquesta vegada coneixerem dos dels països més sorprenents d'Indochina: Laos i Cambodja.

Sortida el dia 27 de febrer en el vol SQ377 en direccció a Singapore amb escala tècnica a Milà.

Sortida de Barcelona a les 9:50h i arribada a Milà a les 10:35. Temps d'escala 1hora i 10 minuts.

Arribada a Singapore quan a BCN seran les 00:35h però ens haurem d'adaptar al nou horari perquè allà seran les 7:35h del matí següent.
Enllaç amb el vol SQ5387 amb destinació a Luang Prabang - Laos a les 08:55h. Arribada a les 11:10h

Diferència horària respecte de Barcelona: 6 hores més.

Temps total de viatge: 19 hores i 20 minuts

Dia 8 de març, vol des de Vientiane a Phnom Penh,

Tornada el dia 19 de març des de Phnom Penh  a les 09:35h (6 hores menys a BCN) en el vol SQ5003 via Singapore. Arribada a  a les 12:40h (7 hores menys a BCN).

L'enllaç amb el següent vol en direcció a Barcelona, SQ378 serà a les 23:45h amb escala tècnica a Milà (igual que a l'anada). Durant aquestes, gairebé 11 hores visitarem Singapur pel nostre compte amb metro.

Arribada a Barcelona a les 08:30h del dia 20 de març.

Temps total de viatge: 28 hores i 55 minuts.

RECORREGUT PER LAOS

RECORREGUT PER CAMBODJA

El Vol a Singapore

dimarts, 20 d’agost del 2019

EL VOL A SINGAPORE

Airbus A350-900 en el vol SQ377

El dia 3 d'abril de 2017, varem tindre la gran sort d'estrenar el primer vol  de l'A350-900 en la ruta Barcelona-Singapur  en un viatge a Vietnam. Podem assegurar que en cap moment se'ns va fer llarg. L'avió en classe turista és molt còmode i té uns entreteniments (vídeos, música, lectures) immillorables. El menjar d'abord és també força bo.  És espaiós per dins i té unes llums que ajuden molt a no sentir el Jet Lag.

Aquí teniu àmplia informació d'aquesta maravella de l'aviació. L' A350-900

Reportatges del primer vol inaugural de l'A350, Barcelona Singapore

El vol del A350 de Barcelona a Singapore està programat 5 cops per setmana: Dilluns dimecres, dijous, divendres i diumenge.

Podeu seguir aquí en temps real el seu estat i localització.

Feu clic aquí per anar a la pàgina de seguiment

dilluns, 19 d’agost del 2019

Dia 28-02-2019. Arribada a Luang Prabang

El vol de l’A350 està molt bé si no fos per les turbulències que hem trobat des que hem arribat a Turquia. No hem pogut dormir en tot el viatge. Semblava que l’avió anava per una carretera de pedres i sots.

Arribada a l'aeroport de la ciutat de Luang Prabang, l'antiga capital del regne.
Primer de tot cal que obtinguem el visat a la frontera, omplint uns formularis i enganxant una foto. No podem fer fotos del lloc però feu-vos la idea de que hi ha una cua impressionant.

El visat costa 35$ però el policia ens ja demanat 2$ de propina. Obviament li hem donat.
Dins de l’arroport he comprat una SIM de pais per  20$ que suposen 40GB a gastar durant 1 més i amb trucades locals il.limitades.

Arribem a l'hotel i comencem a voltar per la ciutat.

Clic per veure àlbum de fotos i videos

LUANG PRABANG és patrimoni de la humanitat, es troba encaixada entre profundes valls que són recorregudes per diversos rius. Luang Prabang, concretament, es troba en una llengua de terra entre els rius Mekong i Nam Khan i serà el nostre centre d'operacions dels pròxims dies del nostre viatge. Ens traslladarem al nostre hotel a Luang Prabang.

diumenge, 18 d’agost del 2019

Dia 1 de març Luang Prabang i les cataractes Quang Si

Comencem el dia visitant el populós mercat de Pou Si.

Aquest matí estava molt més animat que ahir i hem pogut observar com els laosians fan les seves compres diàries. Després d'aquesta visita hem fet un recorregut per algunes de les pagodes més famoses de la ciutat començant per Wat Mai. Des d'aquí hem anat  passejant fins al Palau Reial . Ahir el vam trobar per casualitat) i ens hem fet una idea de com vivia la família reial de Luang Prabang abans de la revolució de 1975.

Després d'aquesta visita hem pujat fins al turó de Pou Si. 328 escales però les vistes de la ciutat són magnífiques. Diuen els habitants de Luang Prabang que no has visitat la ciutat si no has pujat fins aquí i tenen tota la raó.

L'última pagoda que hem visitat es diu Wat Siang Thong.

Tot seguit hem pujat a un vaixell de cua llarga que descendint el riu Mekong ens ha portat a al llogaret de Ban Sing. Hem fet un volt pels seus voltants i ens trobem amb la gent .

Tot seguit ens ens hem dirigit a les cataractes de Quang Si ( ESPECTACULARS).

Malauradament, avui no disposem d’una bona WIfi per enviar tot el que hem vist. Esperem que demà es pugui pujar.

Veure més fotos i videos

Veient les fotos, a quí no li ve de gust un bon bany en aquestes piscines naturals?

De retorn a Luang Prabang, hem fet una parada per visitar el llogaret Na Pho, on hem pogut  comprovar com és la vida rural a Laos.

Un cop retornats a l'Hotel de Luang Prabang hem descansat  una mica i hem tornat a sortir per sopar per la ciutat.

Veure més fotos i videos

Día 2 de març Coves de Pak Ou i el Riu Nam Ou

Avui ha tocat llevar-se a les 5 del matí per participar en el Takbat: Quan surt el sol, els monjos desfilen pels carrers de Luang Prabang per rebre donatius que consisteixen en arròs enganxós, llaminadures i alguns diners.
No deixa de ser una turistada, però ja que hi som...comprem un pot d’arròs i fem com tothom.

Tot seguit toca tornar a l’hotel per esmorsar i seguir ruta.

Durant tot el dia d'avui, el riu Mekong ha sigut el nostre company de viatge. Comencem prenent un vaixell que ens ha portat riu amunt fins a la cova de Pak Ou.
Ens aturem en aquest llogaret on trobem uns nens als que hem repartit una joguina i ja veieu que s’ho passen pipa.

En el camí ens hem aturat a Bang Sant Hey, també conegut com el llogaret de l'Whiskie. Una turistada per comprar souvenirs i artesania popular.

Seguirem riu amunt i tot seguit visitem Pak Ou, aquesta gruta és famosa perquè hi ha centenars de figures de Buda.

Dinem a la riba del Mekong

Després de dinar hem fet un descans en els penya-segats de Nam Ou i passem la nit en un ressort a la vora d'aquest riu.

Un ressort amb antena parabòlica.

Dia 3 de març: La vila de Nong Khiaw i els seus voltants

Comencem el dia desplaçant-nos per carretera fins a la localitat de Nong Khiaw. La distància és tan sols de 135km però amb unes carreteres que no permeten avsnçar a més de 40km/h.

Per tant 3,5 hores en arribar.
En el camí cal anar a fer el que tothom faria en una àrea de servei.

Crec que no cal explicar com funcionen els WC oi?

Exacte, no hi ha cadena i l’aigua es tira manualment.
El camí es fa llarg per a tothom i per això els viatgers peocedents de Luang Prabang a Knong Kiaw, solen aturar-se en aquest indret per menjar tan si van en Bus o camioneta. La gent s’auto-serveix d’aquestes vitrines i continuen ruta fins Knong Kiaw.

Altres prefereixen dinar en restaurant

Arribats a Kong Kiaw ens hem muntat en una barca per anar contracorrent del riu Nam Ou fins  a la ciutat de Muang Gnoi, on ens hem aturat a dinar.

Per fi, no podia faltar una bona:

Després de dinar, comencem una caminata d1,5 hores fins unes coves on suposadament es refuguava la gent durant la passada guerra. Mentres tant, en el camí trobem aquest noi que pescava amb la seva pistola que dispara dards amb gomes.

I aquest home que portava a casa ous de la seva granja i ens ha acompanyat tot el camí

I aquí les coves:

Fora de les coves trobem famílies que passen el dia fent un piknik i que ens han donat una agradable conversa.

Tot seguit, tornem a agafar la barca fins l’hotel

Fins aquí molt bé però l’hotel està en una zona on l’electricutat no abunda gaire però per sort, els mosquits no molesten.